Tuesday 6 August 2013

DEMI TUGAS

Dikala semua rakan rakan yang sudah pun bercuti dan berada di kampong aku masih lagi bertugas demi pertabasan. Ewah.......ayat!! X leh nak hinggat erk. Ala aku saban taun raya kat Bangi je. Raya pertama balik kampong yang tak berapa jauh tu. Malam balik semula kat Bangi. Cam tu lah rutin ku saban tahun. Rindu kat aruah mak dan ayah. Lau mereka ada dah tentu awal awal aku balik kampong khen. So hari ni last day kejer. Pepagi kul sepuluh boss dah panggil dept meeting. Meriah meeting kali ni sebab ada sesi bergambau. Boss ingatkan 14 Ogos masuk kejer balik erk. Jangan ada yang ponteng. Kisahnya aku nak cuti dikala itu boss tak approve. Sebabnya partner kejer aku dah apply awal cuti dari aku. Boss kata dua dua tak leh cuti serentak.  Sadis lah jugak sbb sepatutmya aku leh ikut my lovely sister Fly gi JAKARTA & SOLO. Uhuk nak nangis pun ada tapi demi tugas di perbatasan....ommak sedihnya. 


Tetiba nampak kak Ienda berlegar di Lobby. Rupanya ada temu janji ngan shidahdolmat.  Ni gift kuih raya dari Kak Ienda. Thanks kak....


Ni gift dari BOSS kita urang. Shuntek....suka sangat.
Untuk rakan rakan Blog yang dikasihi, dilla menyusun 10 jari memohon seribu kemaafan. Mohon diampunkan silap kata tutur bicara selama ini. Ucapan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHER DAN BATEN.

10 comments:


  1. Ala dod, raya sebulan.. minggu depan ler ko gi oversea tu bila c8lleague ko balik.
    Apa pun dod, meh lagu raya untuk ko,

    Si bajuh hijau sedang bertugas
    Di perbatasan peluuru tak bermata
    Harus waspada...

    Hati2 dod, stapler kertas tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih dep
      terhibor aku dgn lagu ang ni hah
      selamat hai raya dep Mohon maaf zaher baten
      ang raya mana tahun ni?

      Delete
    2. Kl dod
      Aku ikut rota kerja raya ni, so aku ambik cuti 4 hari.
      Hari ahad aku kerja balik.
      Dod duit collection aku ko dah masuk envelop dod?

      Delete
    3. dep, ang nak ampou calor pe? kehkehkeh

      Delete
  2. Selamat Hari Raya Kak Dila...... bestnya banyak dapat gift kuih raya dari kawan2... saya satu hapah pun takder dapat yg free. Yang beli sendiri jer sikit2 tinggal kat bangi n opis utk makan lepas raya nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekda selamat hari raya. Mohon maaf zaher baten
      Balik kelantan kito juppo deh

      Delete
  3. Selamat hari raya jgk buat Dila dan sama2 kita ber maafan yer jgn sedih2 tau

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya Dilabangi
    maaf zahir batin dari saya sekeluarga di selatan

    ReplyDelete