My Iklan

Friday, 17 October 2014

RUMAH KAMPONG

Salam pagi jumaat kepada semua sahabat. Esok dah masuk hari SABTU. Hari berehat rehat sedunia. Nak criter pasal umah kampong acik. Alhamdulillah kayu dah cucuk kayukayan dah tegak. Dalam masa tiga bulan lagi insyallah akan siaplah umah acik adikberadik. Apa yang acik sedang fikirkan ketika ini. Berkumpul adik beradik buat sekian kalinya setelah bertahun tahun tak dapat berkumpul sama dalam suasana dirumah sendiri dirumah kampong milik ayah dan emak setelah rumah itu terbakar dua puluh tahun yang lalu. Rindu suasana ini. Sungguh sungguh tak dapat dikatakan lagi. Rasa tak sabar umah ni nak siap. 

Bila kawan skolah upload gambar ni... hai macam kenai jer tapak ni. Umah acik ko? Sukanya acik suka sangat. Acik dah berangan angan ni nak jalan satu kampong nak gi mancing. Adoh.... syoknya lah kan.

Ni lah tapak umah acik yang terbakar dulu. Nampak tak bumbung umah jiran acik tu. Tempat acik bermain gitar bawah pokok tu. Kalau malam aruah ayah ada kenduri disitu lah acik lepak sampai ayah balik. Ya Allah sungguh tak sabar acik nak melalui kembali detik detik perjalanan anak kampong ini. Semoga acik dipanjangkan umur dapat menikmati suasana ini. 

Nampak tak perigi tu. Rasanya tu perigi kontraktor nak uat kije. Ni abang dilla  site visit semalam.

Nanti kita tunggu progress yang seterusnya kay.....
Terima kasih UDA atas pembiayaan umah ini. Kami adik beradik sangat menghargainya.

4 comments:

  1. House warming nanti jangan lupa jemput kak min.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harus jemput kak min
      leh kita makan nasi ambeng
      leh gi pasor yang pamos tu erk kak min

      Delete
  2. Dod, Semoga rumah ni diberkati Allah dan penuh ngan cahaya, kegembiraan dan ketenangan. Amin.

    (oi!! aku serious la!!!!!!!!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dep mudah2an diberkati
      aku x sabar nak tggu siap dep
      20 tahun lamanya tak dapat nak kumpul adik beradik ngan sempurna
      lau kumpul kat bangi ada yang tak der
      *Dep...
      is it YOU? hahahhaa gelak guling2 bila dep serius ;-)

      Delete