My Iklan

Tuesday, 12 August 2014

THROWBACK 1 SYAWAL

Cam yang aku citer arituh  kali ni balik raya TG KARANG memang mencabor giller yong. Dengan jemnya yang tak kesudahan. Sian sapa jadi drebar. teman yang duk blakang pun rasa nak nyagap je ngantuk giller. Start dari Kole Selangor sampai lah ke Tanjong Karang jem rapat tak sudah nko. Sapa yang tahu jalan rentas rentas tu memang leh slamat walaupun jauh dari nak nunggu jem beransor memang idak ler. Terpaksa skip umah umah yang wajib pergi saban taun. Memang tuan umah dok cari ngaper taun ni tak sampei sampei umah deme. Apa nak buat nyah jalan jem. Nak sampai dari 10 minit jadinya satu jam. Bayangkan baper umah dapat gi taun ni ajer. tu pasei abang ipar teman nak buatkan rumah dekat kampong tu. Insyallah tahun depan tak dek masaalah kut. Tak leh gi arini esok kita leh gi jugek. Berkejor kejor jadinya. Ada rumah kampong syok lah kan. Dapat rasa angin angin sepoi. Lau duk sawah lagi lah view menarek mbangget. Tak sabau nak nunggu umah kampong tu siap (angan angan ni).

Taun ni as usual teman raya bangi dulu. Taun ni jugak family kakak teman tak cukup korum dua anak. Depa kena beraya umah makmentua gilirannya. Lepas sembahyang raya kita urang pun gerak balik kampong. Wajibnya sampai Kole selangor singgah umah Aca dulu selaku abang teman nombor tiga. Lepas tu baru gerak umah sedara mara kali ni dapat gi keluarga belah ayah jer. Raya sebulan nanti balik lagi kampong beraya umah sedara belah aruah mak pulak kan. 

Anak buah 'twins' intro mukadimahnya

She is my sister. Thank you for everything (HUG)

Loving sisters

Salam Aidilfitri untuk semua. Sekiranya ada silap salahku mohon dimaafi....

Tenang kan bila tengok umah kampong tepi sawah macam ni. Hati yang rindu pasti terubat dengan keindahan ini, Subhannallah.

8 comments:

  1. suka tengok gambar Kak Mah n Twins......... nampak cam kembar 3

    ReplyDelete
  2. Gambar yg lain semua ada..Dila mana Dila...dah lama JM cari tapi x jupe2 heee
    Mmg nyaman, aman dan tenang je kalau umah tepi sawah mcm ni...kalau ada tanah nk di jual..mesti beli pastu buat umah kan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM, dilla tu mmg ghitu
      ala dont worry aa oneday leh sua muka punya
      mai lah datang bangi JM :-)

      #tu lah lau ada tanah relong leh uat umah tepi sawah
      terinhat lak lagu azian mazwan safuan RUMAH TIANG SERIBu tu

      Delete