Tuesday 18 February 2014

KEZUTAN

Tetiba terasa bagai mimpi. Eh betul ke Twins balik ni. Cam pelik jer. Masa we all gi Umrah ari tuh dia urang ni ada kat LONDON. Bercuti melawat kazen & abang yang sedang study kat sana. Betapa akrabnya dia urang ni bersama kazen kazen yang belajar sama negara melawat abang dan kakak serta kazen yang sama sama hidup dalam satu keluarga. Teruskan pertalian persaudaraan ini hingga akhirnya gurls. Balance cuti dua belas hari yang ada ni dibawaknya balik ke Malaysia semata mata nak berjumpa abah dan mama yang baru pulang Umrah seminggu yang lalu. Jumaat ni maka pulanglah twins ke Mesir untuk menyambung kembali study setelah sebulan bercuti. Aku pulak yang sedih. Maklum budak budak ni masa kecik kecik dulu aku yang jaga dia urang nko. Masa dia uang balik Malaysia ni aku kakak ngan abang ipar aku memang lansung tak tahu. Senyap senyap je depa berdua buat plan. Abang abang dan adik deme semua tahu. Saje nak buat kezutan lah tu. Masa umrah hari tu kakak aku mmg x sihat. Tu makanya dia urang ni cuba balik nak nengok si mama katanya. Gurl gurls........... lau aku ni sebagai mak mesti rasa terharu sesangat. Kakak aku pun rasa heran kenapa tetiba anak bujang nak pinjam kereta nak fetch kawan baiknya si 'mat' kat aiport pada malam tu. Mat mana pulak. Setahu kakak aku anak dia macam tak ada kawan bernama mat. Kawan baru kut. Hahaha nak gelak bila kakak aku dok cerita pagi tu. Macammacam budak budak ni. 


Ni lah lima urang budaks yang kelihatan dari enam sebenarya yang menjadi sahabat sedara rakan study rakan travel sekaligus adalah anak anak buah ku yang hidup bersama dari kecik sampai lah dah besor ghini. 



Tiga daripadanya kakak & abang Aca yang sangat di kasihi. Mencari ilmu jauh meninggalkan keluarga. Mudah mudahan kalian mendapat sesuatu impian yang sungguh bermakna. Lima daripadanya adalah bakal doktor insyallah dan sorang yang agak macho berkacamata itu di bidang akuan. DEP hahaha aku kena betul kan lah kan. AKAUN...hah baru betul ayat si jambu ni.


Tinggal tiga tahun setengah lagi dia urang ni akan menamatkan study memasing. Twins di Mesir, Farah (tengah) di Queen Mary London & Nana di Jordan. 



Emy pun tinggal tiga tahun lagi nak habis study. Sama sama bersama twins satu university. Kalau time cuti semua balik umah bangi memang ribut.


Going to miss u gurls....


Perjalanan yang harus di teruskan hingga akhirnya - Nana


6 comments:

  1. Akuan ke akaun dod.
    Lain kali ko jumpa doktor semua free eh dod? Sakit gigi je kena bayar. Buat surat akuan pun free jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Dep
      camana gaya aku leh typing error lak erk
      tu aaa lepas ni nak tampal GIGI free ajer hah
      demam pun free je hendaknya. pendek dikira freeeee jer lah dep!

      Delete
  2. bijak2 betul anak2 buah Dila ni..dah lah cantik pandai lak tu..sejuk perut ibu yang mengandung kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah JM
      makbul sudah impian aruah si ibu tiga bradik ni nak tengok anak anaknya berjaya mudah2an....amin

      Delete
  3. Replies
    1. lIZA, TWINS ni kat tanta mesir agak active dalam Media
      rajin mengexplore semua benda ...

      Delete