Thursday 16 August 2012

BONUS

Salam semua. Hari ni mood raya giller kat opis. Sunyi lengang ada diantaranya dah ambil cuti awal. Fb berupdate ada yang tengah tunggu bas, kapal terbang, boat je yang tak dek. Hari ni jugak merupakan hari terakhir aku bekerja sempena Ramadhan ni. Esok company shutdown. Hari ni staff PMB tersenyum riang. Apa taknya DFE telah bagi bonus duit raya pada kesemua staff PMB. Kalau gomen dapat kami yang sektor Private pun dapat jugak, yehaaaaa nak lompat lompat ni. Tq dato' we love u so much! Ada yang tanya berapa banyak tu? Hehehe sebulan gaji beb!! Alhamdulillah rezeki syawal khen. Aku kena budget tak leh nak bawak kluar semua. Gaji baru dapat dua hari lepas...so kena jimat2 ni/ Raya ke 3 nanti aku nak terbang kejap. Nak guna duit lagi nak shopink2. So kena duduk diam diam dalam Affin dulu erk. Tiba masa nanti kita kasi kluaq na.
Semalam aku IFTAR di redwork. Di taja oleh Dr Alan. Thanks Dr Alan & Happy annibeserry. Moga kehidupan mu diberkati. As usual Redwork punya lah ramai. Nasib baik kami tempah table awal so makanan semua dah terhidang semuanya. Balik tu aku singgah MC D sebab macam lapar je. Makan kat Redwork tu tak enjoy sebab kesesakkan ngan umat kat situh. Kat MC D pun ramai urang jugak. Pasrah je lah.
Dapat gaji semalam aku dah settle hutang semua (hehehe) lepas ni tunggulah 42 hari...mahu mati KIOK ler. Sebulan lebeh nak tunggu gaji ni almaklum gaji semua dah sebat be4 raya erk. Ingat tu kena jimat cermat. Kena tulih ler nak beli apa. Tapi aku tak leh lah ikut formula cam tu. Mati serabut pala otak lau semua nak tulis. Alhamdulillah ada je rezeki bila hari hari nak kering tu. Baju raya Aca dah pun maksu beli erk ACA. Walaupun tahun ni lambat alhamdulillah settled sudah bab Aca. dapat lah 4 pasang yang sangat shummelshummel. Tak sabar aku nak tengok Aca menggayakan nya disamping aksesori cekak rambut yang sangat cute tu (huhuuu).
Pagi ni aku datang opis dalam keadaan Hujan. rempit aa apa lagi. Sebab petang ni nak singgah PARAM. Aku mana le pisah ngan PARAM khen. Ada benda aku nak cari petang ni. Hujan hujan pun aku redah je taw. Nasib baju aku tak basah. Punya lah tebal baju hujan aku pakai pagi ni macam nak gi menoreh je. Sampai opis hujan tak redareda gak lagi. Hujan rahmat tu. Masuk opis je meriah ngan lampu liplip lap ni. Lagi lah feel nak raya tu makin dekat beb. Di tambah ngan kuih raya. Korangs mesti banyak koleksi kuih raya kan macam ORGA tu hahahhaa. Orga & Wifey rajin buat sendirik. Aku ni malas sebab takut kuih raya tak jadi. Shidah Ramli lagi aaa cuti awal balik kampong dah berbakol bakol kuih raya SR.
Wah tetiba aku dapat ni. Tq DSS our technical Director PMB. Daten tak pernah lupa untuk front desk kan. Jangan jealous u all (hahaha). Ada yang tanya apa dalam tu. Nampak menarik tak? Dalam tu ada serunding. So bekas tu leh simpan kuih raya.
' Wa akh'iran wa laisa a'khiran' last but not least! Yehaa dapat duit raya. Tq Uncle & Mr R.

Dan pada semua rakan rakan blogger dilla menganbil kesempatan ingin memohon ribuan kemaafan sekiranya ada terlanjur bicara kata penulisan disini. Mohon dimaafi dan UCAPAN SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHER DAN BATEN.

4 comments:

  1. tudiaa...bonus sebulan gaji + gaji dapat awal lagi, ang memang jadik org kaya lah sekarang ni..tak aci betul...

    ReplyDelete
  2. TU LAH ORGA....KNA pejam mata nk berbelanja ni kuikuikui

    ReplyDelete
  3. Mana aci org gomen dapat separuh bulan jer... MR R... nak gak duit raya tuh!!!! nakkkkk

    ReplyDelete
  4. Oi dila, Selamat hari raya, maaf zahir & batin...jangan lupa buat open house nanti :)

    ReplyDelete