Saturday 25 May 2013

TERSURATNYA

Tersurat dan tersirat gitulah ayatnya. Tetiba lappyku tersejat terus berkelip kelip. Sudah.....apa dah jadi ni. Puas tekan sana sini tak mau jugak. Screen malap terus you! Off terus lah kut maunya hidup balik abadinya. Namun enggak mau jugak. Adui...jangan lah dibuat. Gamaknya sakit tak dapat ditahan. Perlukan rawatan segera cam ni. Backup lappy yang ada macam dah x best je. tetiba mekda call ajak jalan. Yok lah boring duduk umah seharian ni. Semalam buat karipap sampai kepetang. Memang hajat nak kuar petang ni nak bayau bill celecom U mobile ni tapi sudahnya follow mekda gi kedai furniture terus singgah WARTA hantar lappy terus gustan ke PUTRAJAYA. Makan mee goreng mamak kat presint enam sedap sih. Amboi abang abang POLIS traffic ni lepak aaa jek erk. Curi tulang tui. Dari aku duduk sampai bangun duk ajer kat situ. 
Kat PUTRAJAYA ada hari Belia. U aoolls leh aa datang macam macam gerai ada kat sana. Esok aku pun kena gi kijo kat sana gak. Dapatlah cuti sehari nanti aku pulun cuti tu (hehehe) itu janji boss aku nak suruh aku gi esok. Tak bagi siap dia....




Mekda blanja hari ni Tq mekda.....tengah tengah makan ni tetiba dapat lak sms. "password please". Password apa lak ni sapa pulak ni. Bila ku tanya who are you? Im Mr Lee lah yang repair Lappy you tu. Lappy sudah siap boleh hambek. Mak Iahh!! Kejapnya siap tadi kata dua tiga hari. Ke motherboard rosak betul ke ni. ESOK LAH AMBIK erk...tiga ratus lima puluh aku kena. Baru nak berjimba jimba. Tersurat sudah tak perlah rezeki akan datang ada lagi mudah mudahan. Masak aaaa aku lepas ni. Belajar dari kesilapan. Lain kali off betul betul. Tak guna kipas salah satu penyebabnya. So learn from the mistake babeh! Jangan ulangi lagi lepas ni kang terebang lagi threehundredfifty ya. Ni guna engPong je lah. Ada bawak Nikon tapi macam maleh je. Engpon je lah senang terus masuk IG. 


Malam sudah. Jom lah balik Mekda. Esok teman nak kene kijo lak. 


8 comments:

  1. voosan dok melangot umah 3 ari cuti... maaa

    ReplyDelete
  2. hehehe esok jom aa kita dating NANdos Mekda. Nanti aku call ang .....

    ReplyDelete
  3. Dod , laptop macam henpon. Rosak sekali kalau repair nanti besok rosak lagi.
    Beli la laptop baru dod, beli yang picit2 terus kat screen tu.
    Beli dod, beli.....

    ReplyDelete
  4. dep, itu lah gamaknya. nak beli picit2 tu semuanya nak berpicit dep oi hahahhaha
    petang nanti baru nak hambik.....ni powerbank aku lak tercabut camana ntah. ada jatuh arituh ni nak cucuk kat port menantang tu lak dok masuk dalam aduhai....kisah!

    ReplyDelete
  5. Lala betul JM tak jengah sini..ehh betul ke dah lama hee

    Kulit bloh dewajah baru ye from black to white :-)

    ReplyDelete
  6. tq JM
    dah boring tukar baju badan lah ni
    tq JM & Miss u

    ReplyDelete
  7. amboi dila...wat karipap tak ajak pun, ternani-nanti aku bila la ko nak ajak makan karipap. dari review si mekda, karipap ko yang the best, so patutlah kena try, hehe...

    laptp memang kalau nak off, kena tekan shutdown, kalau setakat tutup macam tu jer, still xoff lagi, pastu nanti cepat rosak. ekceli, kita pun ada pengalaman yang sama sebenarnya, dekat warta jugaklah anto :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ORGA, nanti aku buat FROZEN panggil ang datang erk insyallah

      OH penah ada pgalaman jugak ke. itu lah pengalaman utk aku jugak. lepas ni aku akan disiplin aa ORGA. ingat kan OK ajer rupanya ada gak penyakit dikemudian hari Hahahha fadan lah ngan aku erk

      Delete