Wednesday 20 June 2012

FUJI HAKONE TOUR


Ohhhh...dah sampai Gutemba dah. Menariknya tempat ni bground ada Mount Fuji....Mr Orga sampai tak sini.....(hehe) Notty dilla kan.

Wah Fuji makin menghampiri. Lepas ni dilla akan cerita tentang ' Mr Fuji 5th STA' yang bakal kami susuri sebentar lagi. Bila nampak Mount Fuji ni kami terus di bawa ke GUtemba Premium Outlet dulu utk shoppinkkkk! Gutemba ni serupa ala ala Nusayaja Premium Outlet di JB tu.
Ini toilet KIDS. Bayangkan untuk adult pulak betapa canggih manggihnya kan. Teknologi jepun ....


Lepas ni kita akan singgah ke R & R dan toilet 5 star....camanalah rupanya erk


Dalam perjalanan nak menuju ke Nagoya ni ada macammacam yang boleh di lihat. Kawasan ni penuh dengan ladang tehnya. Selain dari tanaman padi Teh juga merupakan sumber pendapatan warga petani jepun.

Perjalanan dari Kyoto ke nagoya memakan masa lebih kurang 2 jam setengah perjalanan. Berlepas dari Castle hotel jam 8.30 pagi waktu nipon dan akan melalui R & R yang baru lebih kurang tiga minggu baru dirasmikan. Menurut tour guide kami nanti kita akan lihat toilet 5 star di R&R yang bakal kita lalui nanti. Tak dapat ku bayangkan bagaimana rupanya.
Disepanjang perjalanan menuju ke Nagoya ni mata memang tak kelip pun. Menikmati keindahan pemandangan disekitarnya (eceh kununnya).

Gunung Fuji terletak di antara Shizuoka dan Yamanashi dan gunung Uji merupakan gunung yang terkenal di Jepun. Gunung ini terkenal sebagai lambang Jepang di seluruh dunia. Gunung ini jugak disebut sebagai ' Fuyoho'. Fuji dikelilingi oleh tiga kota iaitu GOTEMBA ( Timur) FUJI - YOSHIDA(Utara) Fujinomina (Barat daya). Gunung Fuji sering di gambarkan dalam karya seni dan foto-foto.
Lepas entry ni habis dilla nak sharing ngan blogger semua tentang GUTEMBA PREMIUM OUTLET yang berlatarbelakang kan GUNUNG FUJIYAMA......marvelles!

6 comments:

  1. ulang balik ayat dila, nampak gaya aku kalah dalam pertarungan ini sebab tak dapat tengok gunung fuji, haha..(mode:jeles)

    ReplyDelete
  2. hahahaha ORGa, wakluuuu:-P
    dari jauh bila nampak gunung FUJI satu bas bersorak. Meremang bulu mata saat ini (hahha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ciss dila,sengaja menambah kejelesan aku ek...maybe ni untungnya pergi dengan tour guide,diorang lebih tau masa yg sesuai untuk tengok gunung fuji kan..

      Delete
  3. orga, tapi sayang bila sampai kat 5 station kabus tebal. aku tak nampak FUJI yang memuncak tu. Bila turun bukit baru nampak sikit. Bas sempat berhenti tapi kabus awal lagi sampai dari speed kami yang baru nak cecah tangga bas. Pantasnya dia dulu dari kakiku orga...kalah aku dalam perjuangan ini (weeeee)

    ReplyDelete
  4. marvelloussss.... pemandangan yang sangat LAZAT nya...

    ReplyDelete