Thursday 21 February 2013

OPIS

Aku duk Bangi sejak 1990 sampai ke tahun ni. Alhamdulillah BAngi yang aman permai. Dari hutan hijau sampailah dah ada bangunan Bangi tetap menawan dengan kehijauan. Dari pemerintah yang bertukar tukar Bangi kelihatannya fesyen yang sama jugak. Stesyen Bas punyalah banyak tapi yang ada dikala ini hanyalah Bas Mini sahaja. Lau di tahun 2005 dahulu ada gak bas rapid. Bas yang kalor merah tu. Hanya tahan berapa tahun ja. Alih alih ada gak bas mini yang masih kekal hingga kini dan selamanya. Banyak benor jasa bas mini ni you. Lau dulu hanya boleh nampak di chow kit yang mana rindu rindu tu leh aa jengah kat Bandar Baru Bangi ni. Bila hari cuti ramai gak penumpang. Tak kira bangsa dan negara. Semuanya berbilang bangsa dan kebanyakkanya dari negara Bangladesh

Pepagi nak gi kerja jemm lah jugak. Mana yang tak jemm lau duk kat mana mana pun. Dalam pukui 7.40 pagi selalu dah lega sikit dari sebelumnya. Tapi sapa nak tunggu jam tu kan. 

Jalan ni yang paling sebok pepagi. Patutnya kita belok belah kiri jumpa traffic light. Tapi tak nak Q punya pasal sanggup guna jalanorang  lain. Aku yang naik scooter pun kena Q jugak taw kat depan traffic light ni. Ada tu yang siap ambik gambor sebab bengang dia urang guna jalan mereka. Ni kalau masuk dalam Bandar Baru Bangi punya FB memang syok aaa. 

Aman lau merempit tak banyak kenderaan ni. Masa cepat je sampai.

Bagi yang berkenderaan empat tayar bila lambat macam ni lah jadinya. Park lah jauh sinun dan tempat letak kereta kat opis aku ni ciput belaka. 

Sampai opis dah pun.....

Sampai je atas meja ada ni lah pulak. terima kasih dear....

6 comments:

  1. Dari thn 1990 until 2013..Woww..dah lama tu..hampir 23 tahun..
    Tak pernah lagi rasa naik bas mini..penah dgr jgk kawan2 citer behimpit kalau naik bas kecik n..pastu ada lak org ambil kesempatan..citer dia lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah JM
      dilla pnh dapat naik bas ni kat chow kit dulu
      kat BBB ni x penah naik pun
      setiap kali nak naik bus penuh sokmo heheheh

      Delete
  2. Dod, tempat keja ko takde kantin ke?
    Snap le foto makanan kat kantin tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dep..
      ada tapi tak best
      Cam cam Ghitu je dep
      nanti aa tggu entry akan datang
      ada suprise.....

      Delete
  3. I luv Bangi......... Damai, nyaman dan sangat menenangkan hati

    ReplyDelete