Wednesday 13 February 2013

MELAKA DESTINASI KU

Sambung citer semalam tentang Melaka ni. Sebut Melaka teringat Paremeswara yang misai melentik tu. Time skool dulu bila cikgu bercerita tentang sejarah ingat je nama nama hulubalang yang mashor ni. Dizaman kesultanan Melaka...dapat score tu eleh dilla ni kunun ja (hehee) sokmo lingkup. Okay nak citer pasal outing dilla ngan SR kali ni. Habis pusing Kampong Morten baru jumpa port Cruise. Seronoknya....dah lama teringin nak naik boat.

Ni kalau view malam mesti menarik kan. Menyusuri sungai dengan Melaka Cruise dapat lihat pemandangan cahaya dari PIRATES PARK.

Habis pusing keliling dengan Cruise Sungai Melaka kita urang redah pulak kota A Famosa. Parking keter memang tahap gaban kat sini. Dengan doa yang dibaca oleh SR alhamdulillah ada sorang Pakcik menawarkan parkingnya untuk kami pulak. Alhamdulillah rasa lega sesangat. terima kasih Allah dan pakcik yang baik hati kerana memberikan kesenangan masa untuk kami ketika ini. Akhirnya dapat jugak naik TAMING SARI ni. Cam ni rasanya. Ingatkan GAYAT ke hapa. Cool je beb...hehehe. Kali ni memang best aa outing gi Melaka ni biarpun aku ngan SR je dua orang. Semua pakai naik jek. Naik Cruise naik Taming Sari & last Naik Bas. Hahhaa bila hujan hambik Ko!

View dari Taming Sari. Nampaknya Selat Melaka you.


8 comments:

  1. memang berbau jugak air sungai tu, masa pergi ritu mula-mula dok depan konon-kononnya nak snap pic ler, sekali terkena percik air sungai, terus lari jauh-jauh, hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaa ORga, nasib tak kena lens hang
      bau sungai ni hanyeh kan...
      kita urang pun terpercik2 saje

      Delete
  2. Tak lapar ke dod jalan sana sini, naik bot lagi..

    Gambo makan mana dod? Cencalok mana cencalok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maunya tak dep
      lapor sesangat. tapi makan kat sini tak best lah
      tukang kedai nampak gaya cam berebut pelanggan ja ....

      Delete
  3. kadang2 aku pun bingit la dod, siap macam kat pusat penjaja JB satu tu, gerai nasik campur tu nanti suka tanya aku nak minum apa, dah tu dia sanggup panggil gerai air jauh sikit, macam dia tak mau aku order dari gerai sebelah dia, kot gaduh kot..
    So aku sengaja cakap tak mau air, lepas tu aku sengaja order dari kedai sebelah yang macam dia tak suka tu.
    Aku customer aku nye suka la kan...
    eh dod, last foto tu cam mainan la, tak nampak real, cam legoland gitu

    ReplyDelete
  4. Dep
    tu macam Miniture ke ? hehehe ang ni
    editing tu kut gamaknya
    kat melaka cam tu pun sama. berebut2 pelanggan. nak makan pun rasa nak tercekek je sudahnya

    ReplyDelete