My Iklan

Tuesday, 24 July 2012

GERAM

Cerita pasal PARAM masih ramai yang tak tahu makna disebaliknya. Hehehe gelak gelak sakan bila rakan opis dok sebut pasal Mr Param boss kami tu. Ada yang dok pikir apa lah istilah nama PARAM ni erk. Merata rata urang dok sebut PARAM satu makna pun aku tak tahu! Tu menurut rakan opis yang sangat pening dengan namanama tu apatah lagi hanya akan muncul di bulan Ramadhan. Tapi bila sebut 'GERAM' ai pulak tak paham. Kenapa geram? Sebab masih tak faham ke? Alahai jangan sebab PARAM anda jadi Geram pulak. Dah semua mengekeh ketawa sambil  menikmati rehat yang setengah jam ni. Citer lak pasal GERAM tadi. Apa makna Geram masih tak paham ni. GERAM tu benornya 'GERAI RAMADHAN..........! lagi ler kami gelak mengekeh. Ler tak terpikior teman yeop!

Hari semalam kebanyakkan menu IFTAR beli je kat PARAM. Tetiba elektrik kat rumah ni blackout. Woiii panehnya, baru sekejap dah rasa paneh, dugaan. Tapi menu Iftar ada yang masak jugak. Kakyong dari MAsterchef alTAnta telah mencuba resepi RASA lasagna. Terliuq kan....posa ni.


Home made karipap. Orga ang tunggu aku habis Ramadhan. Nanti aku buatkan utk ang ngan wifey erk.
Inilah menu Iftar semalam. Kebanyakkannya Import dari PARAM saje.


Masterchef From TANTA...jauh tu.

3 comments:

  1. epok epok dod, bukan karipap.

    ReplyDelete
  2. param dekat bangi tak best, semua mahal..kuih muih dah 4 Rm2. baik cakap sebijik 50 sen jer...ok, aku tunggu ni, nanti jangan lupa jemput pulak :)

    ReplyDelete
  3. aku belum sempat nak gi PARAM lagi ORGA. apa taknya balik kerja lau dah sampai umah malasnya nak kuar. tapi nanti nak servey gak lah. mmg ada yg kata barang mahal. sedapnya tah kemana. almaklum time ghini ramai yg lumba2 nak meniaga.

    ReplyDelete