My Iklan

Thursday, 12 July 2012

KOKYO (ISTANA MAHARAJA JEPUN)

Waktu ni macam sedeh je sebab dah sampai hari nak balik dan bakal meninggalkan Bumi japang. Entah bila lah nak dapat datang lagi erk....


Kokyo merupakan Istana, iaitu kediaman rasmi Maharaja Jepun. Selepas era pemulihan Maharaja Jepun pada tahun 1868 dan perletakan jawatan Tokugawa Yoshinobu, iaitu shogun (perwira) Tokugawa terakhir, istana Maharaja telah berpindah dari Kyoto ke Tokyo dan bekas kubu kuat Tokugawa Edo telah menjadi kediaman rasmi Maharaja.
** Credit to wikimapia.

3 comments:

  1. Insyaallah...kumpul duit manyak-manyak,nanti boleh pegi lagi. (dalam ati:aku pun sama, huhu)...

    ReplyDelete
  2. Saya pun nak pergi jugakkk... bila nak sampai Jepung ni... duit dalam tabung asyik korek jer, tak sempat penuh

    ReplyDelete